Saltar al contenido
Comparte MathPath!
MathPath, software educativo temprano para aprender matemáticas

Los resultados que hemos encontrado hasta la fecha y sus publicaciones derivadas

Artículos publicados

Varas-Pavez, A., Sepúlveda, F., Balladares, J. y Peake, C. (2025). Motivation and Mathematical Performance Using Digital Game-Based Learning in Kindergarten. Computers in the Schools, 42(1), 7-26. DOI: 10.1080/07380569.2024.2390404.

https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/07380569.2024.2390404

Artículos enviados (en revisión editorial)

Galaz-Nowajewski, Y., Peake, C., Romo, M.F., y Paz-Albo, J. ¿Jugar para relacionarnos o para divertirnos? conceptualizaciones sobre el juego y su relación con el aprendizaje matemático. Enviado a publicación.

Sepúlveda, F., Varas-Pavez, A., Salgado, C., & Peake, C. Effects of a Gamified Application in the Development of Numeracy Competencies in Early Childhood Education: Exploring the Streak Feature’s Impact on Kindergarten Mathematics Performance. Enviado a publicación.

Manuscritos en redacción

Peake, C., Galaz-Nowajewski, Y., Dionicio, E. & Schulz, K. b4Math: a digital assessment tool for symbolic number skills in kindergarten.

Peake, C. y Galaz-Nowajewski, Y. Putting the learning of ordinality in order: children compare digits before using their count-list knowledge.

Peake, C., Sepúlveda, F., Susperreguy, M.I., Espinoza, L., Merino, R., Galaz-Nowajewski, Y., Varas-Pavez, A., Dionicio, E., Manríquez, C. y Pino, L. MathPath: a learning digital game to improve math skills in kindergarten.

Susperreguy, M.I., Dionicio, E., Peake, C., y Galaz-Nowajewski, Y. Training early math skills at home using a digital tool: the case of MathPath.

Translate this!